Ścieżka w koronach drzew Czechy
Podróże

Najlepsze miejsce na wycieczkę z dzieckiem

Powroty bywają trudne. Musimy pożegnać to co znane, bezpieczne i komfortowe. Często nie łatwe to zadanie. Jeśli jednak spojrzymy na to z innej perspektywy, powroty to na ogół otwarcie nowego rozdziału.

Po długiej przerwie wracam i ja. Pełna pomysłów, planów i marzeń, ale też wielkich obaw. Z ręką na sercu piszę ten tekst i zastanawiam się, czy w ogóle ktoś do niego zajrzy. Nie okłamujmy się bloga pisze się zazwyczaj nie tylko dla siebie. Chociaż to miejsce jest bardzo moje, to chcę się nim dzielić z Wami. Zawsze tak było i zawsze tak będzie.

A dzisiaj chcę Wam pokazać miejsce idealne na wycieczkę z dzieckiem.

Magiczne miejsce – Osada Śnieżka

Jak to u nas bywa, nasze wyjazdy aż kipią spontanicznością (tutaj trochę o wyjazdach spontanicznych napisałam kiedyś). Oboje sporo pracujemy, ale kiedy na horyzoncie widać kilka dni wolnego staramy się je wykorzystać na 100% wyciskając jak cytrynkę.

Tak było i tym razem. Hotel rezerwowaliśmy w czwartek, a w piątek byliśmy już w trasie.

Kilka miesięcy temu natrafiłam na Instagramie na konto hotelu, a właściwie całego kompleksu Osada Śnieżka. I zakochałam się. Wiedziałam, że muszę odwiedzić to miejsce zapisując na mojej liście must have.

Idealne miejsce na wycieczkę z dzieckiem

Hotel do dyspozycji ma pokoje 1-2 os. oraz 2-4 os. w budynku głównym, oraz apartamenty w budynkach wolnostojących dla 2 os, do 4 os. oraz do 6 os.

My wybraliśmy apartament 4 osobowy, który okazał się bardzo przestronny i dobrze wyposażony. Karolinka po wejściu od razu zaczęła się bawić w chowanego, a my zmęczeni trasą zaczęliśmy myśleć o jedzeniu.

Wtedy pomocą pojawiła się ulotka działającej na terenie Osady restauracji Śnieżka. Zamówiliśmy w niej pizzę. Pizzę najlepszą jaką jedliśmy. Serio. Obłęd. W tej samej restauracji serwowano nam również śniadania, ale w opcji są też obiadokolacje. Na terenie kompleksu działa dodatkowo restauracja Miód Malina (śniadania i obiadokolacje) oraz Tabakiera z bogatym menu.

Zapomniałabym wspomnieć o Bistro pod Śnieżką gdzie dostaniecie, przekąski i szybkie dania, a także pyszny grzaniec. Latem lody i gofry :)

Ścieżka koronami drzew

Dzień drugi powitał na słoneczną, niemal wymarzoną pogodą. Śmiałam się, że pogoda chyba była w pakiecie. Ten dzień postanowiliśmy spędzić nie gdzie indziej jak na świeżym powietrzu. Braliśmy pod uwagę dwa miejsca. Zdobyć Śnieżkę bądź jechać do Czech Jańskich Łaźni by przejść się malowniczą Ścieżką w koronach drzew.
ul. Krkonošská 350, 542 25 Janské Lázně

Ścieżka jest tak zaprojektowana, aby pokonać mógł ją każdy. Bez problemu można wziąć ze sobą wózek i najmłodszą pociechę. Na trasie jest wiele punktów i atrakcji dla dzieci oraz alternatywne mini ścieżki, taki mały tor przeszkód dla dzieci.

Sama ścieżka ma około 1300 m długości trasy, a jej najwyższy punkt sięga 45 m.

Dla fanów adrenaliny przygotowano zjeżdżalnię niemalże z samej góry wieży. Nawet Karolinka chciała nią zjechać ;)

W obiekcie możecie płacić kartą, jedynie za zjazd zjeżdżalnią trzeba zapłacić gotówką w koronach. Poniżej wstawiam Wam cennik.

Na terenie ścieżki znajdziecie też sklep z pamiątkami oraz restaurację. Skusiłam się wyborem Mężozwierza i zamówiłam smażony ser. Jak dla mnie nic specjalnego.

Osada Śnieżka pełna atrakcji

Na nasze nieszczęście to był tak szybki wypad, że nie byliśmy w stanie skorzystać z każdej atrakcji obiektu jaki przygotowała Osada Śnieżka. Jednak basen musieliśmy zaliczyć. Karolina uwielbia wodne zabawy i czuje się tam dosłownie jak ryba w wodzie. U nas basen to bardziej działka tatusia i całe szczęście, że nie widziałam wszystkiego co oni w tej wodzie wyprawiali.

W zasadzie basen nie jest duży, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Jest brodzik ze zjeżdżalnią, jest basen z głęboką wodą, są jacuzzi. Jest też strefa saun. I właśnie tam czułam się najlepiej. Karolinka chyba też bo wzięliśmy ją na chwilę do sauny i była taka dumna :)

Na terenie Osady Śnieżka jest też sala zabaw dla dzieci, gdzie odbywają się animacje. Niestety czasu już na zabrakło żeby ją odwiedzić. Są też place zabaw i co najważniejsze w lecie, odkryte baseny. Wyobrażacie sobie, leżeć w basenie, popijać lemoniadę i patrzeć na zbocza Śnieżki. Ja to kupuję. Dlatego już myślę kiedy ponownie się tam wybrać.

Podsumowując, Karolinka była tak zadowolona wyjazdem, że już na drugi dzień pytała, kiedy jedziemy znowu na wycieczkę w góry. Tak więc potwierdzają się moje słowa, że to wspaniałe miejsce na wycieczkę z dzieckiem.

Okoliczne atrakcje – Śnieżka, Karpacz, Łomnica

Rejony Karpacza są tak malownicze i ciekawe, że jeden weekend to naprawdę za mało. Nie będę się tutaj rozpisywać jak bardzo chciałabym zdobyć Śnieżkę, szczególnie kiedy jest jeszcze pokryta śniegiem, jak bardzo chciałabym odwiedzić Szklarską Porębę i zobaczyć wszystkie okoliczne skałki. Te szczególnie upodobała sobie Karolina. Do dzisiaj wspomina wycieczkę do Błędnych Skał.

Jeśli chcecie poznać wszystkie cuda tego rejonu odsyłam Was do strony http://www.karkonosze.pl/

Strona jest świetnie przygotowana, znajdziecie tam bazę noclegową, atrakcje podzielone tematycznie (np. atrakcje dla dzieci), ale też bazę gastronomiczną.

Moją uwagę jeśli chodzi o noclegi przykuł również obiekt Domki nad stawem

A na koniec, jeśli macie zamiar się gdzieś wybrać i skorzystać z rezerwacji przez booking.com to za moją zrezalizowaną rezewację dostałam ofertę specjalną :)

Jeśli dokonacie rezerwacji z poniższego linku, to po waszej zrealizowanej rezerwacji booking.com zwróci Wam 50zł.

Mam nadzieję, że wpis będzie dla Was przydatny, a mój powrót ucieszy Was równie bardzo co mnie.

Dzięki!

1 thought on “Najlepsze miejsce na wycieczkę z dzieckiem”

1. Super sprawa takie spontaniczne wyjazdy. Gdybym miała możliwość chętnie pojechałabym w góry. Uwielbiam wędrować wśród drzew. Bardzo fajnie opisałaś wszystko i myślę, że wielu osobom ułatwi to podjęcie decyzji o wyjeździe. ?